Garantie & Retouren

Wanneer je online iets besteld én betaald hebt op De Napolitaan.nl, heb je iets op afstand gekocht. Je hebt hierdoor recht op een zichttermijn van 14 dagen vanaf het moment dat je het product hebt ontvangen. Binnen deze 14 dagen kun je je bij ons melden om het te retourneren zonder opgave van reden. Na deze melding heb je nogmaals 14 dagen om het product inclusief alle accessoires en toebehoren daadwerkelijk te retourneren.   Wij verzoeken/adviseren je in daarom zorgvuldig met de originele verpakking om te gaan zodat in geval van retournering het product goed beschermd vervoerd kan worden.

Let wel: Je mag het product niet in gebruik nemen tijdens deze termijn.

Retourneren kan naar onderstaand adres of door een ophaalafspraak te maken. De kosten voor het retourneren zijn voor jouw rekening. Het onbeschadigde en ongebruikte product dien je, voor zover redelijkerwijs mogelijk, in originele staat en in de fabrieksverpakking in een daarvoor geschikte transportdoos samen met het retourformulier naar De Napolitaan te sturen. Indien je de producten zelf wenst te retourneren, dien je dit uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst te doen. Indien je het product toch hebt gebruikt of hebt behandeld waardoor het product niet meer als nieuw verkoopbaar is, mogen wij de daardoor ontstane waardevermindering verrekenen met het terug te storten bedrag.

De Napolitaan
Afd. Retouren
Zwaluwtong 5
1141 KN Monnickendam

Wil je liever een ophaalafspraak maken, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice. Wij kunnen gelijk met jou een dag afspreken om het product te laten afhalen op een door jou aan te geven adres. De kosten hiervan zijn voor jouw rekening. Je kunt ook het Europees modelformulier gebruiken om ons te laten weten dat je van de aankoop afziet, dit formulier kun je hier bekijken en invullen.

Retour volgen

Zodra jouw pakket bij ons binnenkomt, sturen wij jou hiervan een bevestiging.
Het kan zijn dat de track & trace informatie zegt dat het pakket al binnen is gekomen, maar je van ons nog geen bevestiging hebt gehad. Mocht je binnen 48 uur nog geen bevestiging van ons hebben gehad, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice.
Van het verdere verloop van je retour houden wij je op de hoogte via e-mail. 

Defect of beschadigd artikel bij ontvangst

 

Ik heb een beschadigd product ontvangen. 
Controleer bij ontvangst van het artikel in eerste instantie of de doos/het artikel beschadigd is.  Wanneer dit het geval is maak dan een aantekening van schade op het (digitale) ontvangstbewijs van de transporteur (bijv. ‘doos zwaar beschadigd” en neem het product in ontvangst. Wanneer bij het uitpakken blijkt dat het product inderdaad beschadigd is neem dan zo snel mogelijk (binnen 48 uur) via mail of telefoon contact met ons op om de schade te melden.

 

Ik heb een (deels) defect product ontvangen
Wanneer jouw product gelijk na aankoop defect blijkt te zijn, dan kun je deze direct bij ons omruilen voor een nieuw product wanneer dit voorradig is. Dit kan alleen in de eerste 7 dagen na aankoop. Daarnaast moet het product origineel verpakt zijn inclusief alle accessoires. Het product wordt door ons gecontroleerd. Zodra wij het defect ook constateren krijg je van ons gelijk een nieuw product. Raakt jouw product defect na 7 dagen, dan gelden de algemene garantieregels zoals hieronder beschreven.

 

Garantie

Je hebt fabrieksgarantie op alle producten, de duur van deze garantie is echter afhankelijk van het product. De aangeboden fabrieksgarantie doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten. Controleer bij ontvangst van jouw bestelling of je het juiste product hebt ontvangen en of deze onbeschadigd is. Constateer je een beschadiging of heb je een verkeerd product ontvangen, dan verzoeken wij je dit zo spoedig mogelijk (binnen 48 uur) aan ons te melden via mail of telefoon.

Volgens de wettelijke garantie heb je recht op een goed product. In de wet staat dat een product deugdelijk moet zijn. Je moet het product een bepaalde tijd op een normale manier kunnen gebruiken. Wat je van een product kunt verwachten hangt af van de volgende dingen:
– wat de verkoper heeft gezegd
– wat er in de reclame is gezegd
– het merk
– de prijs
– of het product nieuw of tweedehands is.

Hoe lang een product mee moet gaan, hangt natuurlijk af van het soort product. Daarom is het verstandig om van tevoren aan de verkoper te vragen hoe lang het product mee moet gaan. Deze vraag kun je ook aan de fabrikant van het product vragen.

Een product voldoet niet aan de verwachting, en is dus ondeugdelijk als het product niet goed is. Maar niet alle problemen maken een product ondeugdelijk. Als een product verkeerd gebruikt is, niet goed onderhouden is of beschadigd is en daardoor kapot is gegaan, dan zijn de kosten voor reparatie of voor een nieuw product voor de klant zelf.

Mocht je een product ontvangen dat bij ontvangst defect blijkt te zijn, dan kun je het product binnen 7 dagen aan ons retourneren. Informeer ons altijd tijdig via mail of telefoon over de retourzending.

Beschadigd of verkeerd product

Controleer bij ontvangst van het artikel of het juiste product onbeschadigd en compleet afgeleverd is. Mocht dit niet het geval zijn, dan dien je zo snel mogelijk na ontvangst (we verzoeken je dit binnen 48 uur te doen) aan ons te melden via mail of telefoon. Wanneer je een verkeerd of door transport beschadigd product hebt ontvangen, moet dat zo snel mogelijk door jou retour worden gestuurd.

Procedure bij klacht na 7 dagen

Indien er zich een garantieprobleem voordoet in de periode nadat eerdergenoemde 7 dagen verstreken zijn, dan geldt de normale garantie procedure. Wat moet je doen?

Neem contact op met De Napolitaan.

Wanneer er zich een storing voordoet adviseren wij je om contact met ons op te nemen. Dit kan zowel telefonisch als per email. Wij zullen dan eerst proberen de storing op afstand op te lossen. Mocht dat niet lukken dan kun je het product naar ons opsturen of op afspraak langs komen brengen in Monnickendam. Wij zullen dan samen bekijken wat het probleem is. Indien reparatie nodig is, zullen wij het product naar de reparatieservice van de desbetreffende fabrikant sturen. Reparatie duurt in de regel 3-4 weken. Je kunt het product dan weer bij ons afhalen zodra het gerepareerd is. Wij stellen je op de hoogte zodra wij het gerepareerde product retour hebben ontvangen van de fabrikant.